Wachtwoord en MFA-methoden opnieuw instellen

Je bent het wachtwoord van je UGent-account (@ugent.be) vergeten of je ingestelde MFA-methoden werken niet meer. Meld je aan via ItsmeĀ® of met kaartlezer en je Belgische e-ID (aanmelden bij de online overheid) om je identiteit te bevestigen. Daarna kun je hier een tijdelijk wachtwoord krijgen en/of je MFA-methoden opnieuw instellen.

Als je een Intune-apparaat gebruikt

Gebruik je een in Intune of geregistreerd apparaat (bijv. je UGent-laptop), probeer dan je wachtwoord en/of MFA-methoden opnieuw instellen via myaccount.microsoft.com/ugent.be.

Alternatief

Alternatief, als je geen ItsmeĀ® of kaartlezer met je Belgische e-ID hebt. Alleen dan kun je het opnieuw instellen met een reset e-mail.

Gast account wachtwoord wijzigen

Personen met een gast account, gelieve je gegevens te beheren via Microsoft.

Hulp nodig?

Lees meer over het UGent wachtwoord op de helpdesksite.

Bij problemen met uw wachtwoord kan u terecht bij Accountbeheer.